Arri Alexa SXT Plus

Las nueva cámaras ARRI Alexa SXT Plus (Super Xtended Technology) representan el siguiente paso en la popular familia Alexa. Ofrece grabación ProRes 4K, una calidad de imagen mejorada, una potente gestión del color y tres salidas HD-SDI totalmente independientes. Grabación en cámara de ProRes 4K UHD (3840 x 2160 píxeles) y ProRes 4K Cine (4096 x 2637 píxeles).

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Medidas – Peso

Toda la información de transporte

Cámara & accesorios

Medidas de cámara 33x15x15 cm
Peso del cuerpo  6.3 Kg
Peso de accesorios 2,6 Kg
Peso total 8,9 Kg
Peso de batería Varias disponibles
Material Aleación metálica

Maleta de transporte

Medidas externas

Precio de los envíos

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Servicio Estos precios reflejan el coste del servicio con entrega hasta las 19 horas
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Puede sobrepasar los 10 Kg normalmente permitidos


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Baterías especiales

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¿ Ruedas ?

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Rayos X Normalmente el equipo no sufre percances

¿Qué esta incluído en el alquiler de la cámara Arri Alexa SXT Plus ?

Accesorios básicos – Examina los detalles

Cuerpo de cámara
Montura PL
Visor EVF Arri MVF-1
Cables 2 unidades (1 de repuesto)
Soporte de visor Arri MVB-1
Media 4 x Tarjetas Sandisk CFast 2.0 de 128 Gigas
Lector 2 x Lectores Lexar con cable USB3.0
Opcional Tarjetas Lexar CFast 2.0 de 256Gigas
Placas de cámara Bridge plate BP-8 y Bridge plate BP-3
Placas auxiliares 2 x Placa adaptadora MAP-2
Placa adaptadora 1 x Placa adaptadora BP-4
Otros Asa superior CCH-2
Tubos  2 x 19mm + 2 x 15mm
Placa de baterías Bebob adaptador de baterías V-mount
Puertos de alimentación 2 x Puertos Lemo 2 pines (AUX)
Otros Placa adaptadora de baterias BAP-1
Licencias  Tienes que elegir las licencias que necesitas (costo extra)
Licencias disponibles Licencia 4:3 y  Licencia RAW
Detalles técnicos Visita el apartado técnico mas abajo
Baterías Bebob V-mount Cargador Bebob doble simultáneo
Alimentador 220 AC Monitor Arri Transvideo
Soporte largo de lupa Tarjetas Lexar de 256 Gigas
Splitter Dtap x4 desde Lemo 2 pine Mando de foco inalámbrico WC4
Jaula para Drone o Gimbal Mini adapter MAP-1 + 2 x MSB-1

Descargas & Info

En esta sección reunimos toda la información relevante de la SXT Plus. Encontrarás los link del fabricante Arri, manuales de usuario, aplicaciones móviles, aplicaciones para ordenador de sobremesa, vídeos y consejos que te resultarán muy útiles. Por favor, lee la documentación detenidamente para saber si está cámara cumple con las necesidades tu tu proyecto. Gracias !

Información técnica

Sensor 23.76 x 13.37 mm / 0.935 x 0.526 in (16:9)
23.76 x 17.82 mm / 0.935 x 0.702 in (4:3)
Resolution 2880 x 1620 (16:9)
2880 x 2160 (4:3)
FPS 0.75-120 fps @ 16:9 ARRIRAW
0.75-90 fps @ 4:3 ARRIRAW
Base ISO 800
Latitude 14 stops
Bit Rate 14 bit linear
Recording Format Compressed QT/ProRes, MXF/DNxHD
Uncompressed ARRIRAW
Dimensión 33 x 18 x 15 cms
Peso 8,7 Kg (with EVF and top handle)


ALEXA Mini 4:3 License Key
This license, enabled by ALEXA Mini SUP 4.0, provides three new ProRes recording modes that access the full 4:3 sensor area and support the use of anamorphic lenses. The first mode records the highest 4:3 resolution possible, while the other two de-squeeze and re-scale the recorded images in-camera for an efficient, specialized workflow. Monitoring paths for all 4:3 modes offer SDI setups featuring dual 1.5G or 3G outputs.

  • ProRes 4:3 2.8K records the full 4:3 sensor area (2880 x 2160) and can be used with anamorphic or spherical lenses. It offers frame rates up to 50 fps and an optional 2x anamorphic de-squeeze for the EVF and SDI monitoring paths.
  • ProRes 2.39:1 2K Ana. records a 2.39:1 standard 2K format (2048 x 858), which does not require any cropping or scaling in post. Due to the in-camera scaling the data rate is reduced, allowing recording speeds up to 120 fps.
  • ProRes 16:9 HD Ana. is for situations where the look of anamorphic lenses is desired but the end product is full 16:9 HD without letterboxing. This mode also supports recording speeds up to 120 fps.


ALEXA Mini ARRIRAW License Key
The ARRIRAW License Key, also enabled by ALEXA Mini SUP 4.0, allows ARRIRAW to be recorded to the ALEXA Mini’s in-camera CFast 2.0 cards by wrapping the files in an MXF container. Like ARRIRAW, the new MXF/ARRIRAW format is uncompressed, unencrypted, and contains audio and metadata. Only the packing is different, so third-party ARRIRAW processing tools such as DaVinci Resolve and Baselight have to be updated with a new SDK, which ARRI has provided for them. ARRIRAW Converter supports MXF/ARRIRAW from version 3.4, available free of charge on the ARRI website.

MXF/ARRIRAW clips do not require specially formatted CFast cards, so MXF/ARRIRAW and QuickTime/ProRes clips can be mixed on the same card.

  • MXF/ARRIRAW 16:9 2.8K records an area of 2880 x 1620 and supports frame rates up to 48 fps.

Internal MXF/ARRIRAW Open Gate recording
Installing both the ALEXA Mini 4:3 License Key and the ALEXA Mini ARRIRAW License Key on a camera activates the MXF/ARRIRAW Open Gate 3.4K recording modes enabled by SUP 4.0.

  • MXF/ARRIRAW Open Gate 3.4K has a resolution of 3424 x 2202 and a maximum recording speed of 30 fps. As with the ProRes 4:3 recording modes, an optional 2x anamorphic de-squeeze is available for all monitoring paths and a dual 1.5G or 3G SDI setup is supported.

In order to offer anamorphic ProRes productions an easy way to capture some shots in MXF/ARRIRAW, three additional Open Gate 3.4K recording modes are being introduced:

  • MXF/ARRIRAW 4:3 2.8K (OG 3.4K)
  • MXF/ARRIRAW 2.39:1 2K Ana. (OG 3.4K)
  • MXF/ARRIRAW 16:9 HD Ana. (OG 3.4K)

These modes record 3.4K Open Gate at up to 30 fps, but the monitoring paths reflect the corresponding 4:3 ProRes modes. The active image area is noted in the metadata, so postproduction tools will crop the images automatically. ARRIRAW Converter and other tools that support the new ARRIRAW SDK are able to override that information and return to the full Open Gate frame if required.


ALEXA SXT Features

Easy ProRes 4K recording
With in-camera recording of ProRes 4K UHD (3840 x 2160 pixels) and ProRes 4K Cine (4096 x 2636 pixels), ALEXA SXT cameras are the ideal choice for productions that need 4K UHD TV or 4K DCI cinema deliverables, so filmmakers can continue using the ARRI ALEXA platform they know and love. For a slimmer workflow ALEXA SXT/SXR cameras also offer various other recording formats, including ProRes 3.2K or ProRes 3.4K, which lighten the processing load throughout post for a final up-sample to 4K UHD or 4K DCI by the post house.
Improved image quality
ALEXA SXT cameras keep the acclaimed 3.4K ALEV III sensor of previous ALEXAs and add the state-of-the-art electronics of ARRI’s groundbreaking ALEXA 65 camera. These high-performance electronics combine the latest generation of FPGA processors with a lightning-fast internal backplane and form the basis of a completely overhauled image processing chain, advanced pixel correction and optional noise reduction. This results in a further improvement in overall image quality. Like their XT predecessors, ALEXA SXT cameras retain the unique and popular Open Gate, 4:3 and 16:9 sensor modes, which can be recorded in ARRIRAW or ProRes up to a maximum of 120 fps.

New color management
The creation of new, powerful and unique looks has been made possible by utilizing the advanced color management engine originally developed for the ARRI AMIRA. Taking advantage of the extremely wide native color gamut of the ALEXA sensor, this new engine allows unprecedented control, which in the end means greater creative freedom for the filmmaker. In addition, previewing of looks on-set is improved, including the option to use the wide color gamut of Rec 2020 gamma, while dailies creation is made more efficient and final grading made faster.

A new type of look file, the ALF-2 (ARRI Look File 2), contains an ASC CDL (American Society of Cinematographers Color Decision List) as well as a 3D LUT (Look-Up Table). ALF-2 files can be created with a new ARRI Look Tool, which can also import standard 3D LUTs. ALF-2 files and the tools that create them are compatible between ALEXA SXT, ALEXA Mini and AMIRA. Once loaded into the camera, CDL parameters and/or 3D LUTs can be applied to any of the three HD-SDI outputs or the viewfinder. For those who need faster workflows, CDL parameters and/or 3D LUTs can also be applied directly to the ProRes recording.

An exciting new option is the live in-camera grading on set. A number of solutions for live grading will be able to manipulate in-camera CDL parameters live. This essentially moves the look box from the DIT cart into the camera and simplifies the on-set color setup. These CDL values (as well as the 3D LUT if used) are of course stored in metadata and accessible for dailies creation or as a starting point final grading.

The new color management engine can easily match the look of current ALEXA cameras, but also provides the basis for radically different looks.

Super flexible on-set monitoring
To further streamline on-set workflows and deliver what has been asked for by crews all over the globe, ALEXA SXT cameras include three fully independent HD-SDI outputs. This allows, for instance, a clean Log C image to be used to show the director a pristine image with live grading, a clean Rec 709 image to be fed to video village, and a Rec 709 image with status information overlays to be displayed on the camera’s on-board monitor.

Powerful new media bay
ALEXA SXT/SXR cameras will support the same media that are currently supported by ALEXA XT cameras. In addition, they support the new high speed, high capacity SXR Capture Drives. Both the 1 TB and the 2 TB SXR Capture Drives are capable of a staggering 20 Gbit/s per second data rate. To assure the best data transfer integrity as well as greatest flexibility for supporting current and future media, each media family requires its own adapter when used with ALEXA SXT/SXR cameras.
Future-proof technology
ALEXA SXT cameras are designed to keep up with the growing needs of changing production methods: their powerful electronics offer significant potential for future hardware and software upgrades, illustrating ARRI’s continuing commitment to the future-proof technology concept behind the ALEXA system.

Recording frame rates 16:9
ProRes HD 0.75 – 200 fps
ProRes S16 HD 0.75 – 200 fps
ProRes 2K 0.75 – 200 fps
ProRes 3.2K 0.75 – 60 fps
ProRes UHD 0.75 – 60 fps
MFX/ARRIRAW 16:9 2.8K 0.75 – 48 fps

ProRes 4:3 2.8K 0.75 – 50 fps

ProRes 2:39:1 2K Ana. 0.75 – 120 fps

ProRes HD Ana. 0.75 – 120 fps

Open Gate
MFX/ARRIRAW 3.4K Open Gate 0.75 – 30 fps

* 4:3 cropped
** Center crop from anamorphic
(1) Minimum frame rate is always 0.75 fps
(2) The „recording resolution“ determines the number of horizontal pixels that will be recorded (the number of vertical pixels is dependent on the recording file type and sensor mode)

Click here for a detailed table of frame rates


Un sensor 3.4K ALEV III y una electrónica de alto rendimiento que ofrecen una calidad de imagen mejorada, una potente gestión del color y tres salidas HD-SDI totalmente independientes, principales características de la nueva cámara de ARRI.


Las nueva cámaras ARRI Alexa SXT (Super Xtended Technology) representan el siguiente paso en la popular familia Alexa. Esta cámara, que podremos ver en acción en NAB 2105, ofrecerá grabación ProRes 4K, una calidad de imagen mejorada, una potente gestión del color y tres salidas HD-SDI totalmente independientes.

Con la grabación en cámara de ProRes 4K UHD (3840 x 2160 píxeles) y ProRes 4K Cine (4096 x 2637 píxeles), las cámaras Alexa SXT se convierten en una opción a tener muy en cuenta tanto para producciones televisivas 4K UHD o 4K DCI para cine.

Las cámaras Alexa SXT mantienen el reconocido sensor 3.4K ALEV III de las anteriores Alexa y añaden la innovadora electrónica de la cámara Alexa 65. Esta electrónica de alto rendimiento combina la última generación de procesadores FPGA con una placa madre interna veloz y forman la base de una cadena de procesamiento de imagen completamente revisada, corrección de píxeles avanzada y reducción de ruido opcional. Esto se traduce en una mejora adicional en la calidad general de la imagen. Al igual que sus predecesores XT, las cámaras Alexa SXT mantienen el único y popular Open Gate, los modos de sensor 4: 3 y 16:9, que se puede grabar en ARRIRAW o ProRes.

La creación de nuevas, poderosas y únicas looks ha sido posible gracias a la utilización del avanzado motor de gestión del color desarrollado originalmente para la cámara ARRI Amira. Aprovechando la amplísima gama de color nativo del sensor Alexa, este nuevo motor permite un control sin precedentes, lo que al final significa mayor libertad creativa para el cineasta. Hay nuevo tipo de archivo de imagen (look file), el ALF-2 (ARRI Look File 2), que contiene una CDL ASC (Color Decision List), así como una LUT 3D (Look-Up Table). El nuevo motor de gestión de color puede fácilmente hacerse coincidir con el look de las actuales cámaras ALEXA, pero también proporciona la base para looks radicalmente diferentes. Además, se mejora la vista previa de los look en rodaje, incluyendo la opción de utilizar la amplia gama de color del Rec 2020 gamma, mientras que la creación de dailies se hace más eficiente y la graduación final se hace más rápido. Los archivos ALF-2 y las herramientas que los crean son compatibles entre las Alexa SXT, Alexa Mini y Amira.


Flujos de trabajo

Para simplificar aún más los flujos de trabajo en el rodaje y entregar lo que se ha pedido por equipos de todo el mundo, las cámaras Alexa SXT incluyen tres salidas HD-SDI totalmente independientes. Esto permite, por ejemplo, una imagen Log C que se utiliza para mostrar al director una imagen pulcra con la graduación en vivo, otra imagen limpia Rec 709 para la señal que se reparte, y una imagen Rec 709 con superposiciones de información de estado que se mostrará en monitor de cámara.

Las cámaras Alexa SXT están diseñadas para mantenerse al día con las crecientes necesidades de cambio de los métodos de producción: su poderosa electrónica ofrece un importante potencial para futuras actualizaciones de hardware y software, lo que demuestra el compromiso continuo de ARRI con el concepto de la tecnología a prueba de futuro detrás del sistema de Alexa.

La gama, que estará en la calle a mediados de año, comprenderá los modelos Alexa SXT EV, SXT Plus y SXT Studio, en sustitución de las actuales cámaras Alexa XT (aunque el modelo Alexa Classic EV permanecerá en el portfolio). Para las cámaras Alexa XT (excepto la Alexa XT M) enviadas entre 1 de enero 2015 y la primera entrega de cámaras SXT, ARRI ofrecerá sin coste una actualización completa SXT.

Coincidiendo con el lanzamiento la Alexa SXT, ARRI ofrecerá un módulo SXR (Super Xtended Recording) de actualización a los propietarios de cámaras Alexa XT, XT Plus y XT Studio anteriores al 1 de enero de 2015. Esta actualización ofrece todas las características de las cámaras SXT, aunque podría no ofrecer todo el potencial futuro de actualización.

Videos & Tutoriales

  • 4K

  • Open Gate

  • SXR Drives


  • 8 Kg

  • 120 FPS

  • WiFi